Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

Η προσευχή στη Γεσθημανή και η σύλληψη του Ιησού

Η προσευχή εν τη Γεσθήμανη - Αγγελική Τσέλιου© 

Μετά τον Μυστικό Δείπνο ο Ιησούς απευθύνει στους 11 μαθητές λόγια πολύ συγκινητικά. Προς τον Θεό-Πατέρα αναπέμπει μια μεγάλη και συγκλονιστική προσευχή, που διέσωσε ο ευαγγελιστής Ιωάννης (κεφ. 17). Έπειτα όλοι μαζί μεταβαίνουν στον κήπο της Γεσθημανή. Εκεί προσεύχεται με αγωνία για όσα πλησιάζουν σε βάρος του και θα αντιμετωπίσει. "Ύστερα από λίγο θα ακολουθήσουν θλιβερές, απίστευτες και συνταρακτικές σκηνές. Παραδίνεται από μόνος του στους διώκτες του. Τα Πάθη του αρχίζουν. Και οι μαθητές τον εγκαταλείπουν όλοι...

1 "Ας μην ταράζεται η καρδιά σας· να 'χετε εμπιστοσύνη στον Θεό, και σ' εμένα να 'χετε πίστη.
6 ... Εγώ είμαι η οδός και η αλήθεια και η ζωή...
27 Φεύγω και σας αφήνω την ειρήνη. Τη δική μου ειρήνη σας δίνω...
15, 9 Όπως με αγάπησε ο Πατέρας, έτσι σας αγάπησα κι εγώ...
11 ... η χαρά η δική μου να είναι μέσα σας...
16, 1 Αυτά σας τα είπα για να μη κλονιστεί η πίστη σας...
32 Να που έρχεται η ώρα, έφτασε κιόλας, να σκορπιστείτε ... και εμένα να με αφήσετε μόνον".
17, 1 ...σήκωσε τα μάτια του στον ουρανό και είπε: "Πατέρα, έφτασε η ώρα...
11 ...διατήρησέ τους στην πίστη... για να μείνουν ενωμένοι όπως εμείς".

Μτ 26
36 Τότε ο Ιησούς πηγαίνει μαζί τους σε έναν τόπο που λέγεται Γεθσημανή1 και λέει στους μαθητές: "Καθίστε αυτού, θα πάω λίγο παραπέρα να προσευχηθώ".
37 Και αφού πήρε μαζί του τον Πέτρο και τους δύο γιους του Ζεβεδαίου, άρχισε να λυπάται και να αγωνιά.
38 Τότε τους λέει ο Ιησούς: "Περίλυπη μέχρι θανάτου είναι η ψυχή μου. Περιμένετε εδώ και μείνετε ξάγρυπνοι μαζί μου".
39 Και αφού απομακρύνθηκε λίγο, έπεσε με το πρόσωπο στη γη και προσευχόταν με τούτα τα λόγια: "Πατέρα μου, αν είναι δυνατόν, ας μην πιω αυτό το ποτήρι2· όμως ας μη γίνει το δικό μου θέλημα αλλά το δικό σου".
ΛΚ 22 - ΜΤ 26
44 Η αγωνία τον κυρίεψε και προσευχόταν πιο πολλή ώρα. 0 ιδρώτας του γινόταν σαν σταγόνες
40 αίματος και έπεφτε στη γη. Και έρχεται στους μαθητές και τους βρίσκει να κοιμούνται· τότε λέει στον Πέτρο: "0ύτε μια ώρα δεν μπορέσατε να μείνετε ξάγρυπνοι μαζί μου;
41 Μένετε άγρυπνοι και προσεύχεστε, για να μη σας νικήσει ο πειρασμός3· το πνεύμα είναι πρόθυμο, η σάρκα όμως αδύναμη".
42 Για δεύτερη φορά απομακρύνθηκε και προσευχήθηκε...
43 Και ήρθε και τους βρήκε πάλι να κοιμούνται...
44 Τους άφησε όπως ήταν και ξανάφυγε για να προσευχηθεί για τρίτη φορά με τα ίδια λόγια.
45 Τότε έρχεται στους μαθητές και τους λέει: "Κοιμάστε ακόμα και αναπαύεστε; Νά, έφτασε η ώρα και ο Υιός του Ανθρώπου4 παραδίνεται στα χέρια ανθρώπων αμαρτωλών.
46 Σηκωθείτε...νά, έφτασε αυτός που θα με παραδώσει". 

ΙΩ 18
47 Μιλούσε ακόμα ο Ιησούς όταν έφτασε ο Ιούδας5... μαζί του ήρθε ένα πλήθος από ανθρώπους οπλισμένους με ξίφη και ρόπαλα, σταλμένους από τους αρχιερείς και τους πρεσβυτέρους του Συνεδρίου.
48 Αυτός που θα τον παράδινε τους είχε δώσει τούτο το συνθηματικό σημάδι: "Όποιον φιλήσω, αυτός είναι· πιάστε τον".
4 Ο Ιησούς... προχώρησε προς το μέρος τους και τους ρωτάει: "Ποιον γυρεύετε;"

ΜΤ 26
5 "Τον Ιησού από τη Ναζαρέτ", του αποκρίνονται. Τους λέει ο Ιησούς: "Εγώ είμαι". Ο Ιούδας...στεκόταν και αυτός εκεί ανάμεσά τους.
6 Μόλις λοιπόν τους είπε ο Ιησούς "Εγώ είμαι", πισωδρόμησαν και έπεσαν καταγής.
7 Τότε τους ρώτησε πάλι: "Ποιον γυρεύετε;" Και αυτοί είπαν: "Τον Ιησού από τη Ναζαρέτ".

ΛΚ 22
8 "Σας είπα ότι εγώ είμαι", τους αποκρίθηκε ο Ιησούς· "αν λοιπόν γυρεύετε εμένα, αφήστε τους αυτούς να φύγουν".

ΜΤ 26
49 Αμέσως (ο Ιούδας) πλησίασε τον Ιησού και του είπε: "Χαίρε, Διδάσκαλε!" και τον φίλησε θερμά.
48 Ο Ιησούς όμως του είπε: "Ιούδα, με φίλημα παραδίνεις τον Υιό του Ανθρώπου;"
50 ... Τότε πλησίασαν, συνέλαβαν τον Ιησού και τον έδεσαν.
55 Γύρισε ύστερα στο πλήθος ο Ιησούς και είπε: "Ληστής είμαι, και βγήκατε να με συλλάβετε με ξίφη και ρόπαλα; Κάθε μέρα καθόμουν στον Ναό και δίδασκα, και όμως δεν με συλλάβατε".
56 ... Τότε οι μαθητές του τον εγκατέλειψαν όλοι και έφυγαν.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ όχι υβριστικά σχόλια,το ellada-kupros δεν φέρει ευθύνη για τυχόν υβριστικούς χαρακτηρισμούς.Σφάξτε τους με το βαμβάκι..έχουμε πλούσιο λεξιλόγιο άλλωστε.