Παρασκευή 1 Απριλίου 2016

Ο όρκος της ΕΟΚΑ



Ο όρκος της Ε.Ο.Κ.Α.

Για να γίνει κάποιος μέλος της Ε.Ο.Κ.Α. έπρεπε πρώτα. να τον εγγυη­θούν για τον πατριωτισμό και την εχεμύθειά του άλλα μέλη της Ε.Ο.Κ.Α. Αυτοί του μιλούσαν για την επαναστατική τους Οργάνωση και τους σκο­πούς της.

Αν αυτός συμφωνούσε με όσα του έλεγαν και ένιωθε δυνατός, άφοβος και αποφασισμένος να πεθάνει στον αγώνα για την απελευθέρωση της πατρίδας, τον οδηγούσαν σε μιαν εκκλησία ή άλλο μυστικό μέρος. Εκεί έβαζε το χέρι του πάνω στο Ιερό Ευαγγέλιο και απάγγελλε τον όρκο.

«Ορκίζομαι εις το όνομα της Αγίας Τριάδος ότι:

1. Θα αγωνιστώ με όλες μου τις δυνάμεις για την απελευθέρωση της Κύπρου από τον αγγλικό ζυγό, θυσιάζοντας και αυτήν την ζωή μου.

2. Δεν θα εγκαταλείψω τον αγώνα με οιονδήποτε πρόσχημα παρά μόνον όταν διαταχθώ από τον Αρχηγό της Οργάνωσης και αφού εκπληρωθεί ο σκοπός του αγώνα.

3. Θα πειθαρχήσω απόλυτα στις διαταγές του Αρχηγού της Οργάνωσης και μόνο σ’ αυτόν.

4. Αν συλληφθώ, θα τηρήσω απόλυτην εχεμύθεια τόσον για τα μυστικά της Οργάνωσης όσον και για τα ονόματα των συμμα­χητών μου, έστω και εάν βασανιστώ για να ομολογήσω.

5. Δεν θα ανακοινώνω σε κανένα διαταγή της Οργάνωσης ή μυστικό το οποίον περιήλθεν στη γνώση μου παρά μόνον σε εκείνους για τους οποίους έχω εξουσιοδότηση από τον Αρχηγό της Οργάνωσης.

6. Τις πράξεις μου θα κατευθύνει μόνον το συμφέρον του αγώνα και θα είναι απηλλαγμένες από κάθε ιδιοτέλεια ή κομματικό συμφέρον.

7. Εάν παραβώ τον όρκο μου θα είμαι ΑΤΙΜΟΣ και άξιος πάσης τιμω­ρίας».



Πηγή: Ασσιώτη Γ. Γεωργίου: «Ο αγώνας της ΕΟΚΑ 1955-1959». Λευκωσία 1990

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ όχι υβριστικά σχόλια,το ellada-kupros δεν φέρει ευθύνη για τυχόν υβριστικούς χαρακτηρισμούς.Σφάξτε τους με το βαμβάκι..έχουμε πλούσιο λεξιλόγιο άλλωστε.